گزارش|

جام‌ملت‌های آسیا| دورخیز کانگورو‌های مدعی برای صعود؛ دژ تاجیکی‌ها مقابل اماراتِ فرصت‌طلب

1:33 - 08 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۹۱۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
جام‌ملت‌های آسیا| دورخیز کانگورو‌های مدعی برای صعود؛ دژ تاجیکی‌ها مقابل اماراتِ فرصت‌طلب
مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امروز با برگزاری ۲ دیدار رسماً آغاز خواهد شد.

خبرگزاری میزان - بعد از برگزاری رقابت‌های جذاب دور گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، حالا ۱۶ تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند تا با رقابت مقابل حریفان شانس خود را برای حضور در جمع هشت تیم برتر مرحله یک‌چهارم‌نهایی این تورنمنت محک بزنند. 

امروز (یکشنبه ۸ بهمن‌ماه)، مرحله یک‌هشتم نهایی این جام رسماً با برگزاری ۲ دیدار آغاز خواهد شد که در ادامه این گزارش به آن خواهیم پرداخت. 

*استرالیا - اندونزی؛ دورخیز کانگورو‌ها برای عبور از سد شاگردان یونگ 

امروز نخستین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها از ساعت ۱۵ در ورزشگاه جاسم بن حمد بین دو تیم استرالیا و اندونزی برگزار خواهد شد. محمد عبدالله حسن محمد از کشور امارات نیز قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. 

تیم سوم گروه D که شانس زیادی برای صعود به جمع ۱۶ تیم مرحله یک‌هشتم این تورنمنت نمی‌دید پس از برتری یک گله مقابل ویتنام موفق به صعود شد و با کسب ۳ امتیاز به دور بعد صعود کرد. اندونزی در گروه چهارم مسابقات در بازی نخست مقابل عراق ۳ بر یک شکست خورد و پس از آن مقابل ویتنام یک بر صفر پیروز شد و در بازی آخر مقابل ژاپن با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و با توجه به نتایج ضعیف تیم‌های عمان و چین، موفق شدند به عنوان تیم سوم به دور بعد صعود کنند. اندونزی در رده ۱۴۶ جهان قرار دارد.

در سوی مقابل تیم ملی استرالیا با کسب ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه B به دور یک‌هشتم صعود کرد. استرالیا در بازی نخست در دور گروهی مقابل هند به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت و در دومین گام مقابل سوریه نیز به برد خفیف یک بر صفر رضایت داد و در آخرین دیدار مقابل ازبکستان با تساوی یک بر یک متوقف شد. استرالیا در رنکینگ جهانی فیفا در رتبه ۲۵ قرار دارد. 

تیم ملی اندونزی با توجه به نتایج به دست آمده نشان داده که در دفاع شرایط خوبی ندارد و با دریافت ۶ گل آمار خوبی در این زمینه به جا نگذاشته‌اند. این در حالیست که در سوی مقابل استرالیا با ثبت ۴ گل زده خط حمله نسبتاً خوبی را تشکیل داده. استرالیا در خط دفاع عالی بوده و با کسب تنها یک گل در ۳ بازی نشان داده که به این سادگی گل نمی‌خورد، مخصوصاً مقابل اندونزی که در ۳ بازی تنها ۳ گل به ثمر رسانده. جکسون ایروین بهترین گلزن استرالیا و سایوری نیز بازیکن موثر اندونزی است.

استرالیا و اندونزی ۲ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که حاصل آن یک برد (یک بر صفر) برای استرالیا و یک تساوی بدون گل بوده است. اندونزی در ۵ بازی اخیرش تنها یک برد به دست آورده است و طی آن ۱۳ گل دریافت و تنها ۴ گل به ثمر رسانده‌اند.

در سوی مقابل استرالیا شرایط خوبی دارد و از ۵ بازی اخیر ۴ پیروزی و یک تساوی به دست آورده‌اند. کانگورو‌ها طی این ۵ بازی ۷ گل به ثمر رسانده‌اند و تنها یک گل دریافت کرده‌اند و این خودش گویای پیش‌بینی نتیجه احتمالی بازی است.

 

جام‌ملت‌های آسیا| دورخیز کانگورو‌های مدعی برای صعود؛ دژ تاجیکی‌ها مقابل اماراتِ فرصت‌طلب 

*امارات - تاجیکستان؛ تاجیکی‌ها به دنبال خلق شگفتی 

دومین دیدار مرحله یک‌هشتم امشب از ساعت ۱۹:۳۰ بین ۲ تیم امارات و تاجیکستان در ورزگشاه احمد بن علی قطر برگزار خواهد شد. یوسوکه آراکی داور ۳۷ ساله ژاپنی نیز قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. 

تیم ملی امارات همگروه تیم ملی کشورمان در گروه C مسابقات نمایش چندان خوبی از خود به جای نگذاشت و تیمی پر استرس و محتاط نشان دادند. اماراتی‌ها در گروه سوم بازی نخست مقابل هنگ کنگ را با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسیدند، اما در بازی دوم با خوش شانسی مقابل فلسطین با نتیجه یک بر یک متوقف شد و سپس در بازی آخر مقابل ایران با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا با کسب ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله یک‌هشتم صعود کنند. امارات در رنکینگ جهانی در رده ۶۴ قرار دارد. 

تیم ملی تاجیکستان که در گروه A مسابقات حضور داشت تقریباً روندی مشابه امارات را طی کردند. تاجیکی‌ها در ۳ بازی دور گروهی در بازی نخست مقابل چین بدون گل متوقف شدند، در بازی دوم مقابل قطر یک بر صفر شکست خوردند و در بازی آخر مقابل لبنان ۲ بر یک به پیروزی رسیدند تا با کسب ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کنند. تاجیکستان تیم ۱۰۶ دنیا در رنکینگ جهانی است. 

با توجه به آمار و ارقام ۲ تیم در رقابت‌های گروهی، تاجیکستان با توجه به ثبت ۲ گل زده و ۲ گل خورده تیمی تقریباً خنثی بوده و عملکردی متوسط به جای گذاشته‌اند. این در حالیست که امارات با ثبت ۵ گل زده و ۴ گل خورده به مراتب تیمی هجومی و بالعکس در خط دفاع آسیب پذیر نشان داده و این حکایت از یک بازی بسته و محتاط دارد.

نورالدین خامروکولوف و احسان پنجشنبه از بازیکنان تأثیرگذار تاجیکستان هستند و در سوی دیگر یحیی القسانی و الامیری نیز بهتزین گلزنان امارات تا به اینجا بودند.

در ۲ دیداری که امارات و تاجیکستان پیش از این مقابل هم قرار گرفتند، یک برد (۳ بر ۲) برای امارات و یک تساوی بدون گل بوده است. امارات در ۵ بازی اخیر ۲ برد، ۲ شکست و یک تساوی ثبت کرده‌ که در آن ۶ گل به ثمر رسانده و ۵ گل نیز دریافت کرده‌اند.

در سوی مقابل تاجیکی‌ها آمار بهتری دارند و ۳ برد، یک شکست و یک تساوی نیز در کارنامه آن‌ها طی ۵ بازی اخیر دیده می‌شود و به طبع آن ۱۰ گل به ثمر رساندند و ۴ گل دریافتند کردند و این خود گویای این است که پیش‌بینی نتیجه این بازی کار سختی‌ است، اما قطعاً ۲ تیم فرصت طلب خواهند بود و یک اشتباه می‌تواند جبران ناپذیر باشد. 

کیفیت فوتبال در آسیا سال به سال بهتر و بهتر می‌شود و این موضوع در مسابقات این فصل جام ملت‌های آسیا نیز به خوبی دیده شد. فوتبال دوستان قطعاً امروز بی صبرانه منتظر آغاز مرحله یک‌هشتم خواهند بود، جایی که می‌توان با توجه به ذات حذفی بودن آن انتظار هر نتیجه و شگفتی را داشت. پیش‌بینی مسابقات این مرحله شاید روی کاغذ کار آسانی به نظر برسد، اما با توجه به کیفیت برخی تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم به نظر باید منتظر شگفتی‌سازی‌های بزرگی هم باشیم. 

جام‌ملت‌های آسیا| دورخیز کانگورو‌های مدعی برای صعود؛ دژ تاجیکی‌ها مقابل اماراتِ فرصت‌طلب

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *